AKTUALNOŚCI

Regio Resovia – pierwszy tego rodzaju i na taką skalę projekt w kraju!

 

Dzięki inicjatywie Przewodniczącego Stowarzyszenia Samorządów Terytorialnych „Aglomeracja Rzeszowska”, Starosty Rzeszowskiego pana Józefa Jodłowskiego powstaje nowa, wyjątkowa na mapie Polski marka terytorialna. Będzie to pierwsza w Polsce marka tworzona na obszarze powiatu, która obejmuje swoim zakresem szerokie spektrum funkcjonowania jednostek samorządów zlokalizowanych wokół stolicy regionu.

REGIO RESOVIA (z łac. Powiat Rzeszowski) to nazwa marki obszaru zajmowanego przez 14 gmin miejskich i wiejskich wchodzących w skład powiatu rzeszowskiego. Obszar o powierzchni 1 157 km2 zamieszkiwany jest przez ponad 160 tys. osób. Wspólnie z Rzeszowem liczba mieszkańców sięga ponad 350 tys. osób.

- Każda z tych gmin ma coś szczególnego do zaoferowania. Postanowiliśmy podjąć wspólne działania, aby wzajemnie się wspierać oraz promować walory naszego regionu, zarówno w województwie, jak i całym kraju. – mówi J. Jodłowski, Starosta Rzeszowski.

To duża szansa. Gminy z Powiatu Rzeszowskiego bardzo chętnie przystąpiły do tego projektu.

- Do tej pory w sposobie promocji rozwoju danego regionu istniała poważna luka polegająca na braku jednolitego, solidnego znaku rozpoznawczego. Dlatego Regio Resovia to duża szansa, którą należy wykorzystać. Mam nadzieję, że w gminie Boguchwała k. Rzeszowa z tej szansy skorzystają m.in. przedsiębiorcy, którym zależy na promocji swoich wyrobów, produktów i usług – mówi Wiesław Dronka, burmistrz Boguchwały.

Marka REGIO RESOVIA służyć ma budowie wspólnej, zintegrowanej oferty społecznej, kulturalnej, gospodarczej oraz promocji wszystkich walorów obszaru położonego wokół Rzeszowa.  Jej celem jest także integracja mieszkańców i tworzenie lokalnej tożsamości.
Oferta marki tworzona będzie wokół najważniejszych potencjałów i obszarów funkcjonowania samorządów Powiatu Rzeszowskiego takich jak:
•    Jakość życia – powiat jako dobre miejsce do zamieszkania, pracy i edukacji.
•    Jakość wsparcia biznesu – powiat miejscem przyjaznym przedsiębiorcom
i inwestorom.
•    Jakość produktów i usług – stworzenie koszyka markowych produktów powiatu.
•    Kultura i dziedzictwo – promocja żywej kultury mieszkańców oraz bogatej historii powiatu.
•    Oferta turystyczna – powiat jako baza rekreacyjna dla Rzeszowa i mieszkańców gmin oraz atrakcja dla turystów z Polski i świata.

Działania i komunikacja marki adresowane są do mieszkańców miast i gmin aglomeracji rzeszowskiej, do przedsiębiorców lokalnych i inwestorów zewnętrznych oraz turystów.

Znakiem marki jest nowoczesna interpretacja graficzna herbu Powiatu Rzeszowskiego, który przedstawia ukoronowanego lwa trzymającego tarczę z krzyżem kawalerskim, symbolem Rzeszowa.

GALERIA

Data dodania: 2018-07-02